A Festa di e Lanterne hè una festa tradiziunale cinese, cunnisciuta ancu cum'è a Festa di e Lanterne o a Festa di e Lanterne di Primavera. U quindicesimu ghjornu di u primu mese lunare hè a prima notte di luna piena di u mese, dunque, in più d'esse chjamata Festa di e Lanterne, sta volta hè ancu chjamata a "Festa di e Lanterne", simbulizendu a riunione è a bellezza. A Festa di e Lanterne hà prufonde connotazioni storiche è culturali. Amparate di più nantu à l'urighjini è i costumi di a Festa di e Lanterne.
Ci sò parechje opinioni diverse nantu à l'origine di a Festa di e Lanterne. Una tiuria hè chì l'imperatore Wen di a dinastia Han hà stabilitu a Festa di e Lanterne per commemorà a Ribellione "Ping Lu". Sicondu a legenda, per celebrà a repressione di a "Ribellione Zhu Lu", l'imperatore Wen di a dinastia Han hà decisu di designà u quindicesimu ghjornu di u primu mese lunare cum'è una festa folcloristica universale, è hà urdinatu à a ghjente di decorà ogni casa in questu ghjornu per commemorà sta grande vittoria.
Un'altra tiuria hè chì a Festa di e Lanterne hà urigine da a "Festa di e Torce". A ghjente di a Dinastia Han utilizava torce per scaccià insetti è bestie u quindicesimu ghjornu di u primu mese lunare è pricà per una bona racolta. Certi lochi cunservanu sempre l'usu di fà torce cù canne o rami d'arburi, è di tene e torce in altu in gruppi per ballà in i campi o in i campi di siccatura di granu. Inoltre, ci hè ancu un dettu chì a Festa di e Lanterne vene da a "Teoria di i Trè Yuan" taoista, vale à dì, u quindicesimu ghjornu di u primu mese lunare hè a Festa di Shangyuan. In questu ghjornu, a ghjente celebra a prima notte di luna piena di l'annu. I trè organi incaricati di l'elementi superiore, mediu è inferiore sò rispettivamente u celu, a terra è l'omu, dunque accendenu lanterne per celebrà.
L'usi di a Festa di e Lanterne sò ancu assai culurite. Trà elle, manghjà palle di risu glutinoso hè un'usura impurtante durante a Festa di e Lanterne. L'usura di e palle di risu glutinoso hè cuminciata in a Dinastia Song, dunque durante a Festa di e Lanterne
Data di publicazione: 22 di ferraghju 2024